MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

W Zatorze doszło do pożaru wagonu kolejowego. Dym widać z daleka

W Zatorze doszło do pożaru wagonu kolejowego. Dym widać z daleka

Ciąg dalszy sprawy likwidacji Podokręgu Kraków. "Polityczna zazdrość"

Ciąg dalszy sprawy likwidacji Podokręgu Kraków. "Polityczna zazdrość"

Polecamy

Pierwszy taki egzamin - jak poszło ósmoklasistom? Lektura marzenie

Pierwszy taki egzamin - jak poszło ósmoklasistom? Lektura marzenie

„Choroba Kopciuszka” często jest diagnozowana zbyt późno. Zwróć uwagę na ten objaw

Choroba Kopciuszka” często jest diagnozowana zbyt późno. Zwróć uwagę na ten objaw

Zjadłeś i boisz się, że się zatrujesz? Oto cała prawda o szypułkach truskawek

Zjadłeś i boisz się, że się zatrujesz? Oto cała prawda o szypułkach truskawek