Dalsze etapy inwestycji są nadal realizowane. Od dziś możliwy jest przejazd pociągów towarowych. Docelowo po nowych torach pojadą one nawet 80 km/h. Efektywny transport towarowy jest bardzo ważny dla przedsiębiorstw i rozwoju gospodarczego Zagłębia Miedziowego.
Modernizacja linii obejmuje tory, rozjazdy, sieć trakcyjną i systemy teletechniczne. Na 40-kilometrowym odcinku z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa przebudowywanych jest 65 obiektów inżynieryjnych. O skali przedsięwzięcia świadczy ilość już wykorzystanych materiałów. To m.in.: 95 km szyn, ponad 75 tys. podkładów i 339 słupów trakcyjnych.
Pasażerowie też skorzystają
Niebawem na trasę wyjadą również pociągi pasażerskie. Prace obejmują stacje Lubin, Rudna Gwizdanów i przystanki Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik, Koźlice, Rynarcice, Rudna Miasto. Perony budowane są w nowym standardzie, a ich wysokość ułatwi wsiadanie do pociągów. Zaplanowano wiaty, ławki, nowe oświetlenie oraz informacje dla pasażerów. W ramach projektu planowany jest nowy przystanek Lubin Stadion.
Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Będzie atrakcyjny czas przejazdu pociągiem z Rudnej Gwizdanów i Lubina do Legnicy i Wrocławia. Pociągi pasażerskie na tory wyjadą w czerwcu tego roku.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?